پارچه پرده ای

پارچه پرده ای

امروزه از پرده به عنوان اساسی ترین رکن در دکوراسیون داخلی استفاده می کنند .در واقع پرده برای حفظ حریم خانه و جلوگیری از رسیدن نورهای اضافی به محیط مورد نظر و همچنین به عنوان پوشش پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما بتوانید در مورد دکوراسیون داخلی اطلاعاتی را داشته باشید می توانید به راحتی در مورد انتخاب نوع پارچه پرده ای مکان مورد نظرتان که تصمیم به تغییر در آن هستید تصمیم بگیرید. در واقع پارچه پرده ای که استفاده می کنید باید مربوط به فضایی باشد که ویژگی های آن فضا را بیشتر نشان دهد. به عنوان مثال،  پارچه پرده ای که در اتاق خواب استفاده می کنید با پارچه پرده ای که در آشپزخانه استفاده می کنید باید کاملا با هم تفاوت داشته باشد.

انواع پارچه پرده ای

پرده حریر و تور

این جنس  از پرده ها با توجه به ویزگی مدرن و کلاسیکی که دارد برای دکوراسین هایی که دارای  سبک تلفیقی هستند مناسب می باشد.

 

پارچه کتان و نخ

برای اینکه این جنس از پارچه پرده ای دارای ظاهری ساده تر نسبت به بقیه جنس ها می باشد از ان می توان در هر دکوراسیونی استفاده کرد. علاوه بر آن دارای نصب و شستشویی راحتتر می باشند که این  ویژگی انها باعث شده است که در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار شوند.

 

پرده ابریشمی

این نوع از پارچه ها در فضایی که نیاز به رسمیت بیشتر است به عنوان مثال در فضاهایی مانند سالن و پذیرایی کاربرد بیشتری دارند. برای شست و شوی این مدل از پارچه ها باید از شستشوی خشک استفاده شود. در کنار مزیت هایی که این نوع پارچه دارد میتوان به قیمت بالاتر ان نسبت به بقیه پارچه های پرده ای اشاره کرد. باید اشاره کرد که این نوع از پارچه ها باعث تاریک شدن محیط می شود.